اتوبوس‌های آلمانی به خیابان‌های مشهد می‌آیند| ورود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال ۱۴۰۳ + فیلم تاکسیران امانت‌دار مشهدی سه میلیارد ارز را به صاحبش برگرداند استفاده ۳۷ درصد مشترکین مشهدی از پاداش صرفه جویی آب (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) رینگ پیرامونی بوستان کرامت مشهد ۶۵ درصد پیشرفت داشته است | عملیات احداث این پارک تا مرداد به پایان می‌رسد تعیین تکلیف یک زمین ۲۰۰۰ متر مربعی در منطقه ۹ شهرداری مشهد گلایه مردم از جولان معادن شن شویی و استخراج ماسه در  حوالی آرامگاه فردوسی جشنواره گل‌های اطلسی در باغ مشهد برگزار می‌شود ترافیک پرحجم در میدان آزادی، تقاطع کلاهدوز و میدان بهارستان مشهد (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولد ۱۹۱ نوزاد در مأموریت‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه مشهد جزئیات طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد انجام بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط‌۴ قطارشهری مشهد بهره‌برداری از کندروی بزرگراه پیامبراعظم(ص) و بوستان خطی بزرگراه امام‌علی‌(ع) مشهد در تابستان ۱۴۰۳ شهروند خبرنگار | درخواست جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در یکی از کوچه های بلوار امیریه‌ مشهد + پاسخ گذری بر تاریخ کوچه وحدت ۲۵ که روزگاری چسبیده به برج و باروی مشهد بود گلایه ساکنان بهمن‌۱۹/۴ مشهد از معضل رهاشدگی اراضی بزرگ‌مقیاس این محدوده برش ۸۲۴ اسکلت ساخت‌وساز غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ ورود ۴۱۰ اتوبوس‌جدیدبه مشهد تا پایان سال حریم امن مشهد برای سرمایه‌گذاران با تأیید طرح پهنه‌بندی حریم شهر نجات بانوی مبتلا به سکته مغزی فریمانی از طریق اورژانس هوایی
سرخط خبرها
طی سه هفته گذشته

فعالیت ۳۰ درصد ناوگان سواری کرایه بدون صورت وضعیت

  • کد خبر: ۲۲۶۹۹
  • ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
فعالیت ۳۰ درصد ناوگان سواری کرایه بدون صورت وضعیت
طی سه هفته گذشته علاوه بر مسافربرهای شخصی دستکم ۳۰ درصد ناوگان سواری کرایه استان به صورت غیررسمی و بدون دریافت صورت وضعیت سفر اقدام به فعالیت می‌کردند.
به گزارش شهرآرانیوز، علی شمشیردار رییس انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل مسافر سواری کرایه خراسان رضوی گفت: فعالیت شرکت‌ها و ناوگان سواری کرایه (مسافربر‌های بین‌شهری) در این استان پس از حدود سه هفته تعطیلی از روز شنبه ۱۶ فروردین با رعایت ضوابط بهداشتی از سر گرفته شد.

 افزود: با توجه به هزینه‌های ثابت شرکت‌های حمل و نقل سواری کرایه و نیاز مبرم رانندگان به کسب درآمد و تامین معاش زندگی، فعالیت این شرکت‌ها و ناوگان آن‌ها با شرایط جدید و ظرفیت محدود آغاز شده و برای این سفر‌ها صورت وضعیت نیز صادر می‌شود.

وی ادامه داد: مقرر شده است برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، رانندگان در صندلی جلو یک نفر و در صندلی عقب ۲ مسافر سوار نموده و با ظرفیت سه سرنشین طی مسیر کنند، همچنین رانندگان ملزم به استفاده از ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده در خودرو هستند.

وی گفت: پیشنهاد شده است برای جلوگیری از شیوع کرونا در سفر‌های بین شهری با استفاده از طلق پلاستیکی یا دیگر صفحات جداکننده، کابین راننده از مسافران جدا شود که هنوز این طرح اجرایی نشده است.

فعالیت ۳۰ درصد ناوگان سواری کرایه بدون صورت وضعیت

شمشیردار افزود: طی سه هفته گذشته که سفربا ناوگان سواری کرایه در استان به صورت رسمی تعطیل بود و صورت وضعیتی از سوی راهداری صادر نمی‌شد علاوه بر مسافربر‌های شخصی دستکم ۳۰ درصد ناوگان سواری کرایه استان به صورت غیررسمی و بدون دریافت صورت وضعیت سفر اقدام به فعالیت می‌کردند.

وی ادامه داد: باید توجه داشت این رانندگان و فعالان صنفی به دلیل نیاز مالی و کسب درآمد و معیشت به ناچار طی این روز‌ها فعالیت داشتند.

وی شمار رانندگان فعال در حوزه ناوگان سواری کرایه استان را حدود هزار و ۲۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: این تعداد در قالب ۲۲ شرکت حمل و نقل مسافر سواری کرایه فعالیت دارند که فعالیت پنج شرکت مختص مشهد است.

رییس انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل مسافر سواری کرایه خراسان رضوی افزود: با وجود ازسرگیری فعالیت سواری کرایه‌ها برخی فرمانداری‌ها در مبادی ورودی و پلیس راه از ورود این ناوگان به محدوده شهرستان ممانعت می‌کنند لذا فعالان این صنف با مشکل و جریمه مواجه می‌شوند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فاصله‌گذاری اجتماعی به معنای تلاش برای به حداقل رساندن تماس‌های بین فردی است.
این تصمیم شامل شهروندانی است که فاقد علائم ظاهری ابتلا به بیماری کرونا هستند یعنی بیمار یا مشکوک به ابتلای به کرونا نیستند، اما ممکن است ناقل ویروس عامل این بیماری باشند. بر این اساس سیاست فاصله‌گذاری اجتماعی برای قطع چرخه انتقال ویروس در میان مردم عادی اتخاذ شده است.
اجرای این طرح مراحل مختلف دارد که برخی از آن از جمله تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز خرید غیرضروری، اماکن ورزش عمومی و همچنین ممانعت از برپایی تجمع‌هایی مانند مراسم ختم و عروسی پیشتر اجرا شده است.
به حداقل رساندن مسافرت‌های بین‌شهری نیز از مواردی است که در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی پیگیری می‌شود.
 
منبع:ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->